torsdag 6 december 2012

Världens bästaste kille man har! :)

Jag antar att ni vet känslan av hur seg man blir när man är sjuk, man orkar inte med något alls, knappt ta hand om sig själv eller hemmet... Så har jag känt mig under den senaste veckan, tror nästan att jag upptäckte hur torr och ofixad jag var tidigare idag bara :s hemskt...

Under hela vårt förhållande som vi har bott tillsammans så har jag alltid gjort allting hemma, tvättat, lagat mat, städat etc. Kan väl ha hänt att jag har fått hjälp men då har jag fått be & böna alt. bråkat fram hjälp men sen i mitten av graviditeten när energin försvunnit ifrån mig så har jag mått jätte dåligt för att jag inte har kunnat pussla ihop allting och därmed vart galet känslig för allt och typ bryter ihop för det minsta då ingenting fungerar som jag vill...

Men idag, med min förkylning, värkar i kroppen så såg jag för första gången min älskling helt engagerad i städningen hemma, han slänger grejer som jag inte vågat röra som är trasigt, lägger undan allting som inte ska vara framme, verkligen lägger de i förvar och inte bara knöggla ihop i någon skåp/låda, tar kläder från byrån utan att vända upp och ner på alla kläderna som jag vanligtvis viker 2 gånger i veckan... Går till mataffären och handlar upp basvaror som tagit slut hemma så jag slipper gå ut förutom när hundarna ska ut och rastas för tillfälligt sker detta i altanen då det är helt omöjligt och  ute plus att jag har en svullen fot på typ 3-4 större storlekar än vad jag brukar ha...

Så nu sitter jag här, helt ny duschad, blivit helt taggad på att städa men är helt slut efter disken och hela lägenheten är faktiskt i tipp-topp efter att han plockat undan, sopat, fixat lite här och var ;)
Imorgon blir det och dammsuga, torka golv & damma lite bänkar sen är det färdigt ;)
SKÖNT! :) tänk att en sådan gest kan få en sjuk flickvän att vara glad, känns nästan som att jag kommer le när jag drömmer med! ;)

Men nu är jag galet trött och ska sova nu! :)
Natt!

Inga kommentarer: