tisdag 4 december 2012

Besök @ Barnmorskan

Efter lite tjatande så lyckades älskling komma upp ur hans vilotid och ta sig till Södra BB med mig :)
13:30 hade jag tid och det var precis som en vanlig besök hos de, tog blodsocker test, järnvärde, blodtryck, mäta magen osv.

Det enda som skiljde sig var att mitt blodsocker-värde var väldigt högt men det var tydligen något som jag inte skulle oroa mig för... Då detta är väldigt vanligt, men blir det dåligt så blir det graviditets diabetes... Inte alls roligt! Och gissa om jag blev alldeles till mig, ingen aning om vad jag egentligen tänkte på däruppe...

Men nu snart är kl 20 så det blir och fasta, inget absolut inget annat än vatten, tills lunch tid imorgon typ. Kl 9.30 ska vi göra första testet sen så ska jag sitta där i 2 timmar, utan att anstränga mig för mycket, ej heller sova och göra ett ytterligare test. Sen blir jag fri :)

Vilken dag :/

Men nu ska jag gå och sörja över att inte få gå in i köket mera för idag, så jag ska nog lägga mig och sova igen... Har under hela veckan vart så himla trött :/

Godnatt!

Inga kommentarer: