söndag 2 december 2012

35+0...

Näe, jag kunde inte hålla mig utan var tvungen och skriva om det redan nu :)
Träder nu precis in i vecka 35, och har därmed 5 veckor till BF!
Tiden har gått så sjukt snabbt att detta är helt otroligt och jag har faktiskt gått med på att efter när mitt busskort har gått ut, nu idag, söndag så ska jag hålla mig hemma, bortsett från när jag ska till barnmorskan och när jag ska fika med tjejerna på onsdag kväll :)
Var ju så längesen sist, så de får ett undantag :P

Förra dejten vi hade i juni... sen har vi liksom inte haft tid och umgås mera förutom när de kom till babyshower... Men kunde ju inte riktigt lägga 100% fokus på just dem när jag hade 20 andra gäster i lokalen som kom :/ Men på onsdag är jag heelt er :)

Men vad säger bebis-apparna nu?
Längd: Är ca 46cm från topp till tå...
Vikt: ca 2,6 kg
Mission: Äter sig tjock så mamma och pappa kan nypa tag om kinderna var dag och gosa :)
Antal dagar kvar: 34

Snodde bild från Insta som vart tagen igår 30/11

'Hängig' mage? haha tungt ju!


Oh jaa, Ni som tror att jag har haft en perfekt graviditet, det har jag inte, hemskt och gå med en dubbelt så stor fot nu i sisådär 1 vecka... och haft det väldigt kraftfullt & emotionellt jobbigt sen dag 1. Haft mardrömmar med jämna mellanrum, inte sovit ordentligt på 6 månader då min bebis älskar att klämma på urinblåsan 1 gång i halvtimman, okej, hon kan väl vara snäll och köra 1 gång i timman då och då, när hon känner för det. Men smart är hon som har fixerat sitt huvud för utgång redan sen i början av november månad (månad 8). Så nej, så även om jag inte säger någonting så behöver det inte betyda att jag inte lider av någonting, för man kan inte i all världen säga allt heller... 

Men jag kan säga en annan sak med; Jag har aldrig uppskattat 'hur mår du?' så mycket innan som nu, men även en klapp på axeln eller en oväntad kram med en 'jag älskar dig' i hela mitt liv förut...

PS vi kör en ny uppdatering om magen nu varje ny vecka, så ni får se en skillnad innan bebis säger 'tittut' :)


Inga kommentarer: