söndag 18 november 2012

TWILIGHT - BREAKING DAWN PART II

Yes, äntligen så var det dags, efter ett helt års väntan... sista delen utav Twilight sagan, som jag faktiskt misstänker inte riktigt e slut än... (Observera att vi såg på breaking dawn som i gryning/morgon och inte down som i "att bryta ner/ihop" som några tror, vilket faktiskt är väldigt roligt)
Förstår inte mig på vissa som älskar att uttrycka sig, speciellt på engelska men som stavar som en jäkla kratta?!



Kort om filmen: Tror nog att filmen var så pass efterlängtad att den tillslut vart en besvikelse, för den var rolig, rolig och spännande, men när det kom till en viss punkt så var det bara: va?! jaha... men fan då... Minns att filmen var så pass spännande att jag klämde mig fast vid killens armar och hans händer nästan som om att jag skulle föda skulle jag nästan relatera till?
Och stampade oavbrutet... ja... jag levde mig väl in i filmen för mycket antar jag?

Efter filmen vart det vidare till El Amir då älsklingen hade saknat deras öl Adnams så pass mycket så sällskapet styrdes dit istället, efter det vart det vidare till McDonalds och typ överöstes med mat med några utav mina kuponger som jag hade i plånboken... För er som inte känner mig så är jag typ känd i umgänget för: "Tanten med de massa kupongerna..." Vart så mycket över att vi gav tanten utanför donken en happy meal som vi typ fick på köpet... Men hon ville ju ha pengar och vart såklart väldigt besviken då vi hellre handlar mat till henne än o ge pengar, för vem vet vart pengarna hamnar liksom?
Men å andra sidan... sitter man o tigger utanför McDonalds, hur ofta får man inte en cheeseburgare/ pommes/ mc chicken jr/ läsk osv dagligen? Man tröttnar väl efter ett tag? Tror nästan att det är dags o ändra spot alltså? Men fler tiggare behöver vi ju inte, framförallt inte i drottninggatan där det sitter en på knä var 4:e meter från PUB huset till Åhléns? Galet ju!

Är hur som hemma nu och killen har intagit sin spelarplats och gamar om hur missnöjd han är med spelet och alla som spelar för att de inte kan spela? (Precis som me de andra uppföljarna?) Medan jag ska förbereda mig för läggdags då detta har varit en lååång dag för mig och magen!

48 dagar kvar! :)


Inga kommentarer: