måndag 26 november 2012

Fullt upp!

Efter min hårda vecka förra veckan, då jag fick pendla fram och tillbaka mellan sjukhus & hem p.g.a. förlossning inbakat med shopping, utförsäljning och träffa vänner så låg jag efter i schemat med att vara den perfekta hemmafrun haha... Sköt nämligen upp allt som gick att skjuta upp, tvätt, städning, betala räkningar (vilket jag lyckades med dessa 3 idag....) har fortfarande "handla mat" kvar på listan så det blir nog äventyr tidigt imorgon då killen börjar köra vid 13 tiden imorgon.. och jag både hoppas och tror att jag klarar av och gå upp tidigt då jag känner mig riktigt nöjd som fick sova ut verkligen hela dagen idag :) (Har nämligen lånat ut busskortet till killens mamma idag och imorgon)

Med ca 5-10 minuters bussresa hemifrån mig har jag en dunder billig affär som för det mesta måste besökas minst 1 gång i veckan, Matdax heter dem och finns beläget i Hagsätra, Hökarängen & Högdalen... de ingår i en kedja som heter "Den svenska matrebellen" - egentligen en mataffär för de som inte är kräsna men vill handla dunder billigt, kött som kan vara av lite lägre klass, maten med lite kortare datum samt produkter med lite främmande namn (och då syftar jag mest på kampanjvaror) för i övrigt så finns det ex. Felix, Arla och de som man har känt till i hela ens liv...

  


Lite utspritt finns det matbutiker som ingår i kedjan som har till en viss del samma erbjudande, men jag håller mig fortfarande till Hökarängen då det känns bäst för mig men en annan favorit är den som finns i Götgatsbacken, precis vid Slussens tunnelbana, också väldigt billigt men affären ser inte så inbjudande ut utifrån men det är värt en sväng faktiskt :)

Så imorgon blir det och lasta hem en massa Oikos och Actimels haha såg att de hade det för typ 10:-/förp ;P Gott det ska bli! <3

Inga kommentarer: