tisdag 20 november 2012

BM!

Idag så var det dags för ännu ett ytterligare besök hos barnmorskan uppe i Södra BB :)
Dock så var min barnmorska Ingrid på semester så hon fick en vikarie som ersatte henne, tyckte faktiskt att hon var lite flummig först men det är typ alla där (?) Men tyckte om henne sen mot slutet :) Hon frågade väldigt mycket just för att lära känna mig, synd att jag inte kommer träffa henne fler gånger då?

Järnvärdet har äntligen tagit sin vändning i kurvan och är påväg uppåt nu från 97 till 105 (har jag för mig), magen växer precis som den ska och följer kurvan :) Bebisen har fixerat sig med huvudet nedåt nu sen vecka 30, tydligen väldigt tidig då den egentligen ska börja vid någon av 30+ veckorna?
Och när barnmorskan skulle känna på min mage så vart hon skrämd över hur stor min bebis var, vilket inte var överraskande alls för mig då Johan är väldigt lång och större än de normala killarna jag hängt med ;P

Jag vet inte riktigt om jag ska önska mig men p.g.a. storleken samt tyngden på magen nu, så hoppas jag verkligen att bebis kommer ut till världen innan nyår, då det känns som om dessa 6 veckor ligger långt bortom sikte för mig...

Har försökt och vakna normalt nu och lyckades med en riktig iskall och god latte vakna till vid 9:30 och det gjorde jag! Fy så skönt det var, men det tog inte mer än 2 timmar innan jag vart hängig och ville lägga mig igen... tur att jag hade BM kl 13 så att jag inte kunde smygsova :P men det gjorde jag iallafall i en timma när jag kom hem & senare på kvällen innan Johans mor & lillebror kom förbi för att låna SL kort då jag nämligen har bestämt mig för att ta det lilla lugna imorgon och funderar fortfarande på om det ska vara på torsdag med? Men på fredag vill jag gärna fynda lite i mataffärerna då jag precis har lagat upp allt som går och laga förutom fläskbenen som är tänkt för soppa med lite morötter (som också måste inhandlas) 

Kl är 23 snart, disken är färdig, magen är mättad, älsklingens maturval är färdig, hundarna är mätta, nu ska de bara rastas sen så ska min huvudvärk försvinna in i drömmarnas värld :)

Inga kommentarer: