onsdag 4 september 2013

TIPS


Hade för mig att jag hade läst någonstans att om man häller lite Grumme Grönsåpa inne i ugnen, sätter på lite svag värme så skulle det bli så mycket enklare o få bort all smuts inne i ugnen, så jag satt och googlade lite på detta och fick fram lite husmorstips! Så detta provade jag:

"Har du också irriterat dig på all smuts som finns runtom spisplattorna som är svåra att få bort? Prova med att lägga lite bakpulver på smutsen, lägg sedan hett vatten ovanpå så ska du se hur det bubblar och sedan så blir det så mycket enklare att få bort smutsen."

Wow! tänkte jag... Måste ju provas! När vi ändåså håller på så kan vi ju rengöra ugnsluckan :p
Såhär är resultatet...




Fick inte bort allt, men får nog skrubba lite till med svinto, 
så kommer det nog shina snart ;)


Visste dock inte hur man fick upp glaset så jag kunde rengöra emellan, så det fick vara :/
Men visst vart det snyggt? :p 





Inga kommentarer: