torsdag 5 september 2013

8 månader

I måndags så vart Nicole 8 månader, min stora tjej! 





På senaste tiden så har vi:
- Lärt oss sitta helt stadigt, utan att ramla bakåt och slå på bakhuvudet
- Lärt oss sitta och samtidigt snurra runt 360 grader med bara benen!
- Sagt bababa
- Sagt mama-má, momma.
- Tagit tag i stolsbenet och ryckt sig upp ståendes i någon nano sekund...
- Lekt med kökslådorna... (Har fått tips om att man kan sätta en sån där lång skohorn så ska detta försvåra lådöppningarna)
- Fått massor med hår på huvudet, så mamma kan göra en gullig tofs varje dag :)
- Gått några fler gånger på ÖF, öppna förskolan
- Bytt tillbaka till byxblöja, p.g.a. rörligheten
- Bytt från Pampers till Libero, delvis p.g.a. läckage men också för att de är sämst på att uppdatera deras poängshop, så jag tröttnade... 
- Packat ner kläder i storlek 62/68 och tagit fram 72, 74, 80 samt 86! :)
-Lärt oss att prutta på mammas arm
- Sjunga när mamma står och diskar
- Peta pappa i näsan när han sover
- Vägra sitta i sittvagnen utan vill hela tiden komma ur den.
- Reagera när andra barn går förbi,vinkar, ler och glädjetjuter! 
- Klappa händerna
- Krypa i full fart runt hela lägenheten
- Sovit färre gånger, men sover längre under natten + powernapen efter gröt+välling
- Rycka till lite i näsan och fått fram en bus min
- Jaga mammas fötter, för det skulle tydligen vara roligt (?)

Listan är nog säkert längre än så, men sömnen kallar och jag kommer inte på just nu... Men kan inte säga mer än att livet är bara fööör underbart, och är glad att jag faktiskt inte väntade med att få barn senare, typ som dem i mamma - gruppen 35+ :s

Inga kommentarer: