måndag 17 september 2012

VIT KYCKLING Á LA CHINESE WAY...

När vi satt på fika hos Em & Ed igår så satt vi och diskuterade om och om igen om att de skulle vänta in oss när de skulle iväg till Sri Lanka i april och att jag satt och suckade varför det inte kan finnas ett billigt flyg därifrån till hong kong, så skulle jag lätt svänga förbi för att vi alla saknade maten där så mycket och skulle typ göra allt om igen från förra resan :) fast såklart vara lite mer vågad :p

Och vi diskuterade även hur god den dära vita kycklingen är, vilket är något som jag inte riktigt har hajat vad den heter, då alla typ sagt olika, men enligt mamma så heter den (bak djam gai) den vita kycklingen i bitar skulle jag tänka mig och översätta? Så bad mamma köpa med sig lite färsk kyckling när hon skulle komma hem och "hälsa på" då hon nuförtiden inte är hemma och bor hos sin nuvarande kille... För första gången så fick jag göra denna vita kyckling helt ensam även ingefära-purjolök blandningen. Känner mig faktiskt riktigt stolt över att den var faktiskt god! :)
Och enkelt var det, så nu har jag lärt mig göra en ny kinesisk rätt! :D


Inga kommentarer: