lördag 8 september 2012

R.I.P Elvis :(

Efter gårdagens Instagram inspiration utav fröken Jainie så var dagens mission: Kärleksmums! Då recepten inte såg allt för komplicerad ut så gav jag mig ut till Coop för att handla vetemjöl och ägg (vart ägg från frigående höns, då det var det snällaste alternativet för plånboken)

Bra gick det förutom att kakan var som en riktig smet i mitten av kakan och jag som skulle bre på glasyren efter de 20 minuter som stod på receptet och bara antog att kakan skulle vara klar...
Så jag fick typ vakta den i köket som fick stå i ytterligare 30 minuter innan den vart godkänd m.h.a. en träpinne som man grillar med :p (Ja, jag har lite väl mycket grejer att handla efter den 25:e)



Och på tal om det....
Elvis dog idag, alltså inte han som redan dött för länge länge sedan, utan min elvisp :/ Tyckte att det lät lite roligare utan p:et. Jag tror faktiskt nästan att den lyckades bli 20 år (?), det känns nästan som om att den har varit där under hela min uppväxt?
Aja, vi får väl se hur länge den nya överlever? Jag ger väl den max 3 år? Dagens grejer håller inte alls länge :(

Rest in peace Elvis :(



2 kommentarer:

Unknown sa...

Hahaha Du e ju för goooe! Får nog lägga plåten längre ner i ugnen nästa gång och sänka värmen o låta den stå inne i 10 min till xD

Elin sa...

Låter som en lösning! Men tror inte det blir någon bakning tills jag har fått tag på en ny bra elvisp haha :p