tisdag 11 september 2012

BARNMORSKA!

Kom i tid till besöket idag :) Väldigt lätt och hålla koll på saker nu för dagarna när man inte har så mycket skit i tankarna... Passade även på och läsa artikeln om att man kan donera om man har mjölk som blir över till de barn som ex. blir för tidigt född, då de är i starkt behov av näring...
Det visst jag faktiskt inte att något sådant fanns och ska absolut donera om jag kommer till dess läge att jag har för mycket mjölk :)

Hur som, var hos barnmorskan i en hel timma (och Johan missförstod mig och trodde att jag var färdig i sjukan när jag sms:ade honom så p.g.a att han inte kunde lämna bilen så fick han sitta och plugga, skulle ha tagit kort, tog med mig kameran faktiskt men jag glömde helt bort det!)
Och vi pratade lite om hur man ska göra när det är dags och de ville att jag skulle ringa in så fort jag har fått lite känsel av att bebisen är påväg så att de kan förbereda rummet för mig :) fast då skatjag såklart bara ringa och uppdatera och åka in när jag känner att det är dags för att ploppa ut ungen!

Mätte magen, tog blodtryck och hon sa att det var inget dåligt med mig men blodvärdet håller på att sjunka, då blodbanken är så bra så ska vi avvakta med järntabletter och se tills nästa gång i oktober när vi ses :) hjärt-ljudet var super! den sa bara dunk dunk dunk dunk dunk :)

här sitter min prins och chillar lite efter att ha tappat bort bollen...
jag TROR den ligger under soffan, men helt imposible för mig 
och varken lyfta soffan eller krypa ner och leta efter den :P


Inga kommentarer: