torsdag 6 september 2012

TANKAR

På sistone så har jag haft tankar på vad som kommer hända nu speciellt strax innan och efter förlossningen... Johan ska definitivt var med under hela processen...
Ska mamma med? Ska någon annan med?
När ska jag packa BB väskan? (då jag är urdålig på att planera och vill bara göra aldrig nu, nu, nu, så att jag får det gjort)

Kommer jag få plats på Södra BB? Eller kommer jag vara den enda som blir förflyttad till en annan plats just för att det är för fullt? (Platsen på Södra BB är prioriterad, dock inte garanterad. Men, endast 1 föderska per månad blir förflyttad, i snitt)

Hur blir det med all bedövning? Jag som verkligen avskyr nålar...
Rachelle tipsade om en värktimer när vi träffades sist... Man ska starta och stoppa och så ska den typ själv säga till när man ska ringa in tror jag hon sa... Men hur känns de? Googlade lite på hur folk upplevt de och det var väldigt olika... Vissa beskrev det som en värre mensvärk andra som om bebisen hade en stor slägga som den viftade med därinne...

Kommer jag att bli sen? Kommer jag att bli för tidig? Eller kanske precis på tiden?
Statistiken säger att endast 4-5% först föderskor föder för tidigt, vilket ger större chans till att föda för tidigt, men att Rachelle och Emily födde för tidigt än beräknat... Det gör mig lite orolig att det kanske händer mig också... Eller sen som Regina? Eller kanske kejsarsnitt som Monica? 

Nästan som om att från och med 5e dec så ska jag endast hålla mig hemma haha såvida inte älsklingen har hunnit köpa nån sorts av en bil på 4 hjul som han kan ta mig till sjukhuset med ;P

Nej... allt kissande på nätterna har gjort mig hur trött som helst, nu tror jag verkligen att pulvermoset har kommit ner till bebban, för hon har slutat sparka iallafall och gissar på att hon vilar igen, vilken jag också ska passa på och göra!

Kl 17 är det dags för tandläkaren! Skönt att bli av med all tandsten :] nej... jag är ingen tandtråds-människa :p

2 kommentarer:

Unknown sa...

D kmr gåååå fint! Nojja dej inte i onödan, inte bra för dig eller bullen i ugnen. Lite förberedd kanske man kan va me väskan men sen har du vänner som ställer upp, gubben din och dt kmr gå så fint för dig och gullungen din :) Oroa dig när d behövs! :D Njuuuut av graviditeten gumms ! <3

Elin sa...

<3<3<3 labs!