måndag 18 mars 2013

Värdefull tid...

Tidigare så har jag nästan alltid vart rädd för att Johan ska börja jobba tidigt, typ sådär tidigt att han måste lägga sig vid 17-18 tiden? Att jag typ inte kommer ha någon sällskap och att jag kommer vara ensam i vardagsrummet... 
Fastän vi kanske inte riktigt umgås på ett sätt där vi är beroende av varandra... för jag menar, han håller på med sitt och jag mitt, så har det många gånger varit och ibland så kanske vi sitter och kollar på någon film/serie som vi båda har intresse för... 

Nu faktiskt, när han gick och la sig efter middagen så har jag diskat, tvättat av spisen och plockat det värsta i vardagsrummet, ska bara läsa klart veckans annonser så åker de i påsen för brännbart så blir det snyggt och fint! Och för inte så länge sedan så satte jag mig ner bekvämt (!) i soffan för att sitta och blogga lite, njuta av den ensamma tiden, uppdaterar mig på facebook och funderar på att kolla igenom alla tidningar som ska läsas.

Känner faktiskt av nu hur jag ska värdesätta dessa minuter jag har som ensam för att göra det jag ska göra istället för att ex. gå och lägga mig och sova för tidigt för att sedan inte veta vad jag ska göra sådär vid 4-5 tiden? gå runt på stan och shoppa helt i onödan, för visst är det tråkigt att inte jobba på det sättet man gjorde förut, men det blir roligare när man hittar det roliga i det hela, jag lovar!

Tog mig ett tag men nu har jag hittat det!

Tidningar som ska läsas... 

Inga kommentarer: