måndag 18 mars 2013

JOBBIG DAG...

Idag har det varit en sån där jobbig dag, där Nicole vägrar låta mig sova ifred från typ kl 7? Försöker typ göra allt för att få somna om igen, ge henne napp, byta blöja, amma, you name it... När jag väl lyckas med det så väcker hon mig igen efter typ 1-2 timmar? -.-

Till slut vid 11, så gick inte nåt av det, hon ville bara komma upp... Tänkte om killen passar henne lite, så får jag sova i någon timma till (jag äääälskar att sova/ligga och dra mig i sängen) men nä, hon ville bara byta blöja och vara med mig i sovrummet...

Sen nu har hon hållt på i 3-4 timmar och bara gråta och gråta tog mig kanske 1 timma innan jag förstod vad det var hon ville, något nytt faktiskt, lufta i blöjan... det var tydligen för varmt så fick lägga lite underlag på soffan, en blöja under rumpan utifall att utan att stänga den.
Det fungerade en stund, sen så var det fortfarande för obekvämt så jag fick en reklamblad och fläkta tills hon vart nöjd och höll på en stund innan hon somnade...

Hoooh... vilken tur att vi valde och stanna hemma idag för att det snöade litegrann och det var så himla kyligt plus att jag är heeelt slut i huvudet, detsamma med Johan som har hans alltför vanliga huvudvärk som vi tror är migrän? Men något som han inte har orkat kolla upp? Annars så hade han ju lovat hans mamma att vi skulle titta förbi där, så det får bli någon annan dag istället!


Inga kommentarer: