söndag 31 mars 2013

Oatly havredryck

Fick med mig en Oatly havredryck idag när vi svängde förbi Ica, så nu sitter jag och kollar lite på vad för gott vi kan hitta på med den... Tråkig som jag är så har jag aldrig druckit något sånt, inte vad jag minns iallafall!

Det här fann jag:


Ingredienser:
  • 2,5 dl Oatly Havredryck ekologisk eller berikad
  • 1 dl frysta blåbär
  • 1-2 tsk vaniljsocker

Så här gör du:
Hetta upp havredrycken med de frusna bären i en kastrull. Ta av från värmen och mixa med en stavmixer, tillsammans med vaniljsockret. Häll upp och dekorera med några blåbär på toppen.
Tips! För en snabbvariant: blanda ner 2 msk blåbärssoppspulver i den upphettade havredrycken.

Låter inte alls svårt! Får se om man lyckas ta sig ut imorgon, så får jag köpa med mig hem frysta blåbär ;)


Inga kommentarer: