måndag 25 mars 2013

Nya Pampers :)

På varje blöjpaket så står det vilken storlek som rekommenderas efter hur många kilon bebisen väger, och eftersom min var 5 kilo sist under förra besöket hos barnmorskan så köpte jag inga fler blöjor i storlek 2 och hoppades på att kunna byta till nummer 3 allt efter att tvåorna tagit slut...

Men det visade sig att treorna var allt för stora för henne, så drog mig ut till Hemköp som hade veckans bästa deal på Pampers! Då en tvåa kostar 79:- & jag köper 2 av dessa paket blir det totalt 158kr, med Hemköp kortet får jag automatiskt 20% rabatt på dessa paket. Tillsammans med veckans rabattkupong "köp 2 valfria Pampers och få 50kr rabatt" blir nu total summan 76,4kr och med ena kupongen från Pampers på 20kr och andra på 30kr så betalade jag 2 paket för endast 26,4kr! Billigt eller vadå?!

... Och till min förvåning så har Pampers gjort om sina blöjor:
* Urin-idikator - gult för torr blöja & blått för att den är full :)
* Förbättrad resår - så att den passar både smala & lite större bebisar
* 20% tunnare - men extra mjuk så att huden andas bättre...
* Extra stretchig




och så ser blöjan ut när den är "full"...






Inga kommentarer: