fredag 22 mars 2013

Gissa om vi är trötta?!

- Kl. 06.30 går upp för att fixa mig, byta om på mig själv sen på Nicole, planerar att äta någonting litet, men blir inte av. Skulle ha träffat Emilia & Céline för frukost, men blir inte av, skulle istället ha ätit frukost med Stephie, Ivan & Mercy men blir inte heller av...



- Kl. 09.08 väntar in bussen som tar oss till motorvägen där massor med bussar som går bl.a. till Gullmarsplan och till city. Väntade såklart på bussen mot city, men den kom inte idag heller (och denna gång kanske för att vi missade den med någon nano-sekund, då ett par idioter stod och försökte övertala chauffören för att åka gratis buss ?! Så det vart buss mot Gullmarsplan, sen 4:an till Skanstull och sen 3:an till Tegelbacken (utanför Sheraton Hotel, Centralen)

- Kl 10:00 promenerar i kylan, skoja inte! det var kallare än min frys! från centralen till östermalmstorg var det tänkt då det kändes för onödigt och vänta på en buss i 7 minuter som sedan ska ta oss halva vägen dit? så vi promenerar

- Kl. 10.10 går förbi RedDevil och ser att de har 30-70% rea p.g.a. ägarbyte! Där bl.a. en Canada goose jacka för killar, korta för ca. 2000 kr! Med ord. pris på ca 7000 kr! Och unisex Converse för ca 600:- som hade 30% rea alltså 400:- någonting nu... helt galna priser! Själv så fyndade jag ett par röda Dr. Denim Jeans, för er som läst tidigare så är det mina nya favoriter! Mötte upp Stephie, Ivan & Mercy där.


- Kl. 10:56 kommer fram till Östermalmstorg, Biblioteksgatan där &stories öppnade idag, mötte Emilia med Céline, och de 50 första besökarna fick en lyxig goodiebag med läppglans, body sufflé, body scrub, ögonpenna och lite snacks med hallon-choklad & blåbär-choklad som älskling älskade! Ja juste, min älskade Johan följde med också så, ja, jag fick DUBBLA goodiebags mwahahha! 
Johan & Ivan springer över till Waynes för att köpa frukost till oss alla, en stor varm latte till mig med caramel smak! (Joday smyger in lite snyggt bakom oss och låtsas som ingenting...)



- Kl. 12:00 kommer in ganska snabbt in i affären, får påsarna och checkar in stället lite snabbt, inte riktigt min grej... Se senare inlägg för mer detaljer!





- Kl. 12:15 Eftersom Emilia måste lämna Céline till farmor hemma hos sig, så gick vi iväg till NK's amningsrum i ett försök att amma pysslingarna, samt blöjbyte.

- Kl. 13:00 McDonalds, ja det var ju antingen det, Max eller Fridays... hamburgare vilket fall som helst, så det vart donken... Lite nuggets, dubbelcheese och vatten fick duga!

- Kl. 14:00 Loppi's Kids Fashion Event, som var barnfritt, fattar inte riktigt hur vissa föräldrar kom in med deras bebisar på babybjörn?! Se senare inlägg för mer detaljer!



- Kl. 15:30, event färdigt letar upp Johan med bebis som var i Åhléns. 

- Kl. 16:15 promenerar till Sheraton för att ta 3:an till Skanstull & sedan promenera till Medborgarplatsen till bebis farmor #1 & farmor #2 (Célines mormor #1 alltså!)

- Kl. 16:50 framme hos farmor #2, gissa vad? Nicole är asförbannad på mig för att jag lämnade henne ensam med pappa i 1 1/2 timma trots att hon sov hela tiden, så visste hon på något sätt att jag inte var där, tog mig 40 min kanske innan jag lyckades trösta henne, hon var så sur att tillomed inte ens tutten fungerade som tröst! Hon grät så mycket att jag nästan höll på själv att gråta! Oj alltså, efter morgondagens event hos Miljonjakten så är jag osäker på om jag någonsin ska lämna henne igen under 2013 om hon gråter igen sådär! Det där tär ju sjukt mycket på mig!

- Kl. 19.30 Äntligen hemma! Bara sätta igång och diska och städa toaletten

- Kl. 20 -> Med cirka 10 försök i och natta Nicole så envisas hon att vara vaken, smyger ut och bloggar då och då men nu kl 22:23 så har hon somnat ordentligt och Johan är väl påväg hem snart från El Amir med grabbarna, han är också sjukt trött! <3


Inga kommentarer: