söndag 24 mars 2013

Infektions-känsla?

Eftersom tandläkaren upptäckte några få visdomständer lite här och var på mig på min förra tandläkarbesök med röntgen (gjorde en tandläkarbesök förra året, men de skippade röntgenbilderna p.g.a. graviditeten) så i.o.m. att hela min högra kind svullnade upp och gjorde hemskt ont, så förklarade tandläkaren "om du föreställer dig att de vanliga tänderna växer uppåt, så har du en visdomstand som växer åt sidan, som möter den vanliga tanden, med nervtrådar emellan... så därför, när det växer så kommer din kropp att reagera med ex. svullnad i kinderna..."

Och ja, det är vad jag har lidit av heeela denna dag och jag mår så dåligt då det inte gör bara ont i kinden utan även i axlarna, låren samt huvudvärk på det. Helt galet då det tog mig 3 timmar! att äta min middag? Har vart envis med och inte ta alvedon hela dagen, då jag läst att det kommer ut i bröstmjölken men att det inte ska påverka bebisen alls, men nu har det gjort ont så pass länge och orkar inte med smärtan så nu tog jag 2 st för en timma sen och hoppas på att det blir bättre, annars så blir det väl tandläkar-besök i veckan... Jippi!

Inga kommentarer: