torsdag 21 mars 2013

Trött

Inte nog med att man var seg idag, trots det så tog inte "hemmafru-sysslorna" slut, så istället för att bara samla ihop till en stor hög så insåg jag att det var lika bra och sätta igång, gick iväg till affären för att hämta ut premien från mama som innehöll produkter från Declêor i resestorlek men saknade följande:

- foundation från i.d minerals
- borste från i.d minerals
- lipgloss från face

så det blir väl och ringa imorgon till de på mama, de vet säkert vart resten av paketet har tagit vägen :)


Efter det så "slapp" jag laga middag, då det är jag som bestämmer i köket hemma så är det också jag som har hand om middagen hemma... mest för att jag älskar att laga mat och sen för att jag känner att jag spenderar det mesta av min ensamma tid där och trivs där gör jag såklart! Så idag, var det en sån där äta-matrester-dag. Skönt var det att ha tömt kylskåpet :)

Sen så var det dags och ta itu med tvätten då min älskade underbara flicka gjorde i blöjan, så mycket att det kom en massa på täcket som vi hade henne i och på lakanet som jag täcker runt soffan (eftersom vi har hundar hemma, så tvättar jag hellre lakanet än soffkuddarna...) och så var det så mycket så jag fick tvätta soffkudden iallafall... passade även på att tvätta kläderna som fanns i tvättkorgen, så slipper jag göra det nu de närmsta dagarna tills korgen blir full igen :)
Och från att jag var färdig med tvätten vid kl 22 så har jag:
-diskat
-sorterat ut de flesta tidningar som ska slängas
-placerat ut grejer där de ska vara
-hittat smutsiga kläder & strumpor som åkte in i tvättkorgen
-lagt ner de rena kläderna in i byrån
-hängt upp kläderna som ska hängas
-vikt Nicoles kläder och sorterat, 
-torkat av hela skötbordet, 
-mjölkat ur all mjölk som jag har (så älskling har tillräckligt med mjölk när jag och tjejerna (+krister?) drar iväg till loppi eventet... som är barnfritt, annars hade jag mer än gärna tagit med mig båda de 2, eventet håller på i 2 timmar så jag hoppas, hoppas på att Nicole klarar sig utan mig!)

phhheeew... jag är heeelt slut nu och klockan är galet mycket! Dags och sova innan prinsessan envisas med och väcka mig tidigt imorgon bitti! Tur som jag har så vaknar hon inte förrän vid 5 när Johans 500 alarm går igång... (Nä, nu ska jag väl inte överdriva, men 3 st är det faktiskt, men jobbigt är det när de går igång var 15:e minut... )


Inga kommentarer: