tisdag 9 april 2013

Hostig bebis + Föräldragruppen

Ringde in till BVC igår för o "sjukanmäla" mig till dagens föräldragrupp, men eftersom hon inte var så speciellt sjuk så tyckte barnsköterskan att vi skulle komma in iallafall, och det gjorde vi, det enda vår lilla Nicole gjorde var och sova & hostade massor...

Trevligt var det och få träffa fler januari barn och Nicole var då både störst & äldst, medan jag och Johan var de yngsta i gruppen. Sen så var den 1 som inte kunde svenska, men försökte verkligen vara med i samtalet och hennes man som inte var med var 50 (!) år gammal och detta var då deras första barn. Sen så var det ett par som hade lite komplikationer med både bebis och mamman så då fick de vara inlagda i ca 1 vecka... Jag kände att jag inte riktigt kunde klämma mig in i samtalet då jag inte hade så mycket och dela med mig när det kommer till förlossningen, delvis för att det gick så snabbt och jag hade så stor hemlängtan och övertalade personalen på Södra BB att jag ville hem asap.

Det var helt enkelt bara mer spännande och lyssna på de andra ;)

Johan var inte så speciellt road, så tror nog att han skippar till nästa föräldragrupp om 1 1/2 vecka...

Och sen till Nicole då, fortfarande hostig, känns som om att hennes hosta bara blir värre och värst och så stannar det typ där... hoppas för varje gång hon sover så djupt och inte hostar på någon timma att hon typ blev frisk bara sådär... Men det var ju bara en förhoppning...
Jag hoppas att hon blir frisk ordentligt snart så vi kan vara ute och njuta av den fina vårsolen! :D

Inga kommentarer: