tisdag 9 april 2013

Det här med o få utan att behöva be om det....

är alldeles underbart! För inte så längesedan, igår faktiskt, så la Nicole sig tidigt, eller hon sov ju typ princip en hel dag! Så vart det mys i soffan för mig och papa Johan till Hell's Kitchen säsong 9 och precis mitt i all spänning så kom det en hand på ena axeln och sen en annan på den andra axeln och masserade lite löst, men sen så vart det en riktig massage över hela ryggen och jag kan säga att det var så skönt! 

Efter att knappt ha fått någon massage under graviditeten eller aa sen Nicole föddes så kändes det sjukt underbart att få något som man inte behöver fråga om. 
Det är något det här med initiativ, saker och ting blir mer värdefullt när man får det utan att behöva be om det... Och nu pratar jag inte om bara massagen, utan det kan vara städning, tvättning, vad som helst, det räcker till och med bara att han frågar: Behöver du hjälp? 

Jag har faktiskt känt mig så mycket gladare nu på sistone när jag fått grejer gjort utan att behöva gnälla/bråka om det. Tror nog Johan har märkt det själv, när jag har ansträngt mig för all matvariation eller så beror det på alla avsnitt av Hell's Kitchen som vi har kollat på. Det är ju det här med ge och ta, känner mig inte längre som om vi har vart gifta i 30 år längre, där vi går och suckar på varandra, nu känns det faktiskt som om vi är nära varandra och vi ger varandra den space som vi behöver, han i sitt spelande och jag mitt i köket med eller utan Nicole, orkar jag inte så säger jag till och då får han ta henne helt enkelt... 

Det känns bra :)

Inga kommentarer: