onsdag 3 april 2013

ERGOBABY - orginal

Under graviditeten så satt jag och läste om precis allt som handlade om föräldralivet - vilken barnvagn man skulle ha, bärsele, blöjor, våtservetter m.fl!

Och när det kom till bärsele, så läste jag så mycket gott om bärselen Ergobaby och har sen dess velat ha en sådan. 

Vad är det som är så speciellt med just deras bärsele?
"Med grodposition och att rumpan är lägre än knäna. Detta är en naturlig position för barnet att bäras i och är skonsamt för barnets höfter." / Ergobaby @ Facebook



denna kollade vi in, och johan tyckte faktiskt den va snygg ;)


Så när vi ändå åkte in idag för att lämna vagnen på service (personalen där oljar in hjulen första gången så kan man själv fortsätta med att olja 1 gång i månaden för bästa hållbarhet av vagnen...)  ...så köpte vi hem en Ergobaby. Och billigt vart det ;) Titta!


Hela 84kr betalade vi utav ord. priset på 1199:- ! Hur kommer det sig?
Mjo, kommer ni ihåg min lilla värdecheck på "handla för 100:- och få 50:- rabatt" som jag fick på Barnens Hus morgonevent under mars-månad som gick ut i söndags... (skyllde på att vi var jääätteesjuka och kunde inte komma förrän idag), samt värdechecken på 865:- (se bildbevis!) som vi fick när vi handlade barnvagnen, som de glömde nota på att det endast gäller för Name it - kläder...?

Tillsammans med de värdecheckarna plus en felskyltning på 999:- betalade vi 84kr och fick även 3 extra stämplar på min Barnens hus stämpel kort ;) 6 stämplar till så får jag 100:- till i värdecheck haha min kille tycker jag är helt galen med min nya kupong hobby, men chockad blev han när vi skulle betala så lite! Justja, med i paketet kom även en infant insert värd 199:- som åker ner i kartongen bland Nicole's 50/56 kläder som nästa lille får använda då hon är för stor för det skyddet... 




passar på att använda selen med detsamma... 


och när bebis somnar, tycker det är för soligt eller blåsigt, 
så drar vi över det mysiga skyddet ;)



video från Ergobabys Youtube kanal!




Inga kommentarer: