torsdag 14 februari 2013

GLAD ALLA HJÄRTANS DAG!/THE MEAT

Tur att jag är en sån där som ÄLSKAR att planera i förväg (gärna liksom ett halvår innan hihi) nej men nu var det faktiskt kanske 2 veckor innan? Då det också var anledningen till varför jag laddade ner programmet "Let's Deal"...

Det var nämligen restaurangen "The Meat" som hade ett riktigt bra erbjudande! Betala 50 kr nu och få sedan 50% på hela matnotan för 2 personer. Man kunde ha köpt för flera personer, men jag tänkte inte riktigt på att vi skulle vara fler än jag, Johan och Nicole. Men så sms:ade Stephanie ifall de 3 kunde haka på och såklart så fick de det! Det är ju bara roligt när man är fler!

Så vi gjorde världens bästa deal! "Jag och Stephie" körde då på erbjudandet och valde deras Asado som var mat för 4 personer. (Jag vet, det låter liiiite mer än vad det egentligen är) men i den tallriken som var typ överdriven stor men goooood var den! Den innehöll iallafall:

T-ben stek (OBS! hjärtformad var den också!), 1/2 kyckling (saftig!), revbenspjäll, entrecôte, chorizo (lite dumt var det kanske med 2 korvar i en 4 pers tallrik, rätta mig om jag har fel?) grillad paprika & zuccini och en stor ananas klyfta. 

Killarna tog varsin stek med potatis/sötpotatis och när de var färdiga med maten så började de smaka på våran mat haha, det var faktiskt inte så överraskande för vår del ;P vi hade väl typ räknat med det...










Notan hamnade på lite över 1200:- men då tog de 3 varsin cola, killarna varsin öl och jag en extra pommes på det. Lätt värt! Lite besviket var det bara för att jag hade en kupong så fick jag inte boka bord under deras middagstid och var tvungen och boka tills 16:30, men eftersom tågen strulade till det så kom vi ändå fram tills kl 17 och att chefen (tror jag) sa att vi har ända fram tills kl 19 på oss och äta kändes lite för stressigt, man vill ju kunna äta i lugn och ro, 2 timmar tänkte vi, borde väl hinna, men vi hade inte räknat med och få vänta i 45 minuter på maten heller, så det var ingen vin/öl för mig och Stephie som vi satt och övervägde ganska länge på... Men absolut, om vi skulle gå tillbaka dit så skulle det vara för att maten var så himlans god, det var mysigt och vi fick plats med båda barnvagnarna (skulle kunna ha en lite längre bort till och med).


Inga kommentarer: