fredag 24 maj 2013

Pausar att-göra-listan litegrann...

ta upp grejerna från den fullpackade vagnen. lägga amningsinläggen i sovrummet. engångstallrikarna till nicole's blessing in i proppfulla förrådet. lägga in de ny tvättade kläderna i byrån. fylla på med blöjor i skötväskan. lägga den använda nappflaskan i blöt. lägga en ny nappflaska i skötväskan. fylla på vällingdoseraren med ny ersättning. äta sen-middag. natta nicole (phew tur att hon är dunder-enkel att natta!) diska. bädda soffan med lakan.....

tror nästan att jag kom hem för cirka en timma sedan, och hela att-göra listan bara blir längre och längre ju mer jag funderar på vad det är som ska göras... tar aldrig slut :o

idag har jag tvättat massor, speciellt var vintertäcket då det inte gick alls att sova med, för varmt helt enkelt, så passade på att köpa en sån där "sval" täcke med värmegrad nr. 1 för 129:- på ikea, jag som tänkte vara snäll och köpa en till Johan med, men han vägrade, han ville ha den tunna fyrkantiga (?!) täcket som vi har haft som mystäcke ute i vardagsrummet...

sedan så mötte jag upp Li här i Skarpnäck, drog oss in till St Eriksplan i hopp om att de hade mina amningsskydd (Pigeon Ultra-thin) det hade dem! Men extra dyra var de, så köpte ett litet paket och ska beställa hem lite billigare tills Barnens Hus får in de på lager igen, bästa vore kanske och dra till Barkarby ifall de har där?!

efter att vi vart klara där så drog vi oss in mot stan, för att handla de resterande på Clas Ohlsson, det var torksnurror, bläckpatroner, batterier och dagens fynd: en mini fläkt för ynka 10:- !
och rosa var den också! köpte en sådan till min prinsessa som avskyr för mycket värme!


Träffade därpå resterande av umgänget och fortsatte oss in mot Barnbutiken oss fick med oss en sådan hem: 

en utav världens bästa uppfinning typ? för barn som älskar att äta och typ kladda på kläderna?!

Efter all shopping, så vart det av till The Dubliner för en god caesarsallad, har ätit godare, men eftersom vi alla var så törstiga efter alkohol, så åt alla där... 
Sen så skulle grabbarna vidare till Sommar! så jag och Jonalyn drog till Åhlens för att byta lite blöja & sen vidare till hemköp och dyka in i kupongvärlden, ni skulle seee vilken kö vi skapade med våra kuponger hahahha :D Sen vart det så pass sent att vi tackade för dagen och åkte hem :)


Inga kommentarer: