tisdag 14 maj 2013

Jalapeño-burgare

Fick för någon månad sedan ett tips ifrån Hemköp's reklamutskick om jalapeño burgare, något som lät väldigt mumsigt i mina öron, testade första gången, vart heeelt misslyckat då jag inte fick ihop köttet, men nu har det löst sig! Jag passade nämligen på att köpa en hamburger-press till hemmet när jag letade efter present till Nicole's "farmor" Ramya :) och jag vart så stolt över min hamburgare som inte tog lång tid alls att göra, men nästa gång skippar vi jalapeñosarna... Var ju så gott med det innan jag var gravid -.-


Eftersom jag glömde ta kort på våra första hamburgare, så får ni nu en bild på min nr 2, som inte hade lika stora köttbit som den första :) Men lika gott vare ju ändå :)

Vi provade även på COOP's BBQ såserna som vi fick med i blogbag'en, Johan tyckte faktiskt om dem, helt okej för min del men jag har aldrig vart ett fan av såser så, hade faktiskt föredragit en annan förpackning utav såsen, då jag inte ens tyckte om när den innehöll Santa Maria's tacosås, den är typ... klumpig och kommer för mycket när man squeezar den (fick bbq sås på mina nytvättade mjukisar :( )

Imorgon tänkte vi handla lite sallad och kött för att förbereda veckans första bbq som kommer vara i Märsta! :) Då kommer vi få prova på Apetina's salladsost samt se vad de andra tycker om grillsåserna som kom idag:)

Inga kommentarer: