fredag 11 januari 2013

Kontroll 1 & 2

Eftersom jag själv valde att gå hem redan dagen efter förlossningen, det vill säga då Nicole var yngre än 24 timmar så skulle vi på kontroll redan på fredagen igen och allt gick i stort sett bra förutom att hon var lite gul och hade gått ner 360 gram utav sina 3830, och enligt deras säkerhet så bör de inte gå ner mer än 10% utav deras födelsevikt samt att de har 30 dagar (har jag för mig) att gå upp till den vikten de hade från början... Lite gul var hon också, men det var inget speciellt de skulle göra förutom att få i sig tillräckligt med näring via bröstmjölk.

Åtgärden som fick för detta var att gå hem och väcka Nicole varannan timma så att hon kunde få i sig mat var 3:e, stackarn och vår flicka som avskyr att bli väckt... Precis som mamma & pappa hihi :)

Tisdagen efter skulle vi in till SÖS igen på kontroll nr 2, för att se ifall både gul-heten samt vikten hade blivit bättre och det hade det ju :) Så skönt!
Hon hade ökat i vikt med 25 gram, inte så värst mycket men det är till en början :) Och även barnmorskan där märkte hur hon inte tyckte om att bli väckt så fick vi även där tillåtelsen för att inte längre behöva väcka prinsessan, utan att hon kan äta när hon känner för det så länge jag ammar henne minst gånger per dag. Det skulle liksom inte vara några problem då jag lyckades få in 11 gånger redan på eftermiddagen den dagen?

Nästa tid för kontroll blir på BVC på onsdag, håller tummarna för dunder viktuppgång för min älskling, då hon har ätit massor och vart så duktig även på att tömma både brösten, hihi :)

Inga kommentarer: