fredag 25 oktober 2013

Merino Kids

... är en utav alla som var med på UnderBARA BARN-mässan som jag, pappa och Nicole var på, därifrån köpte vi en rosa hoodie-tröja samt mössa och halsduk i grått!

Kan säga att vi har använt dem massor nu och är jätte, jätte nöjda!





Bilder lånade från google :)

Varför Merino Kids?
Vi fick det förklarat på mässan att kläderna därifrån är 100% tillverkade i merino-ull, som är ett fiber som andas riktigt bra vilket gör att plaggen blir perfekt varma på vintern & svala på sommaren så man inte behöver oroa sig att man behöver klä av barnen när de sitter i vagnen ex. under vintern, när man går från ute till inomhus, ett annat plus i det är ju att man kan använda dessa året runt! (Och då menar jag inte mössa och halsduk när det är värmebölja ute, heheheh) 

Nu när jag googlade på Merino Kids så såg jag att det finns vissa nätbutiker som säljer plaggen, och visst så är dem en aning dyrare än vanliga kläder som man ex. köper ute på H&M, Kappahl o så, men tro mig, det är ju värt i längden! Och barnen blir ju så glada över att inte behöva ha 10 lager med kläder på sig!

Hoodie-tröjan köpte jag i storlek 12-24 månader, så skönt att jag faktiskt kan ha den så pass länge!
Och mössan & halsduken, hade inte en egen bild så jag snodde en från google, dock så är vår grå, hade gärna önskat en rosa men nu vart det som det vart... :)


www.merinokids.co.uk


Inga kommentarer: