måndag 14 oktober 2013

Dagens äventyr

... var iväg till Gullmarsplan för kursens sista babysim!

Så otroligt roligt var det, och jag är SÅ glad över att vi inte stannade hemma då Nicole gnällde lite på vägen ut. Förutom att vi fick repetera det vi har gjort under kursen som,

-Flyta på flytkorvar
- Flyta/simma in i "flyt-mattans grotta"
- Åka ner för rutschkanan och sen dyka
- Sitta på flytmattan och sen dyka ner i vattnet
- Simma i mag/rygg läge
- Sjunga
- Leka med badleksakerna dära

Så fick vi idag göra:
- Ha på oss baby flytvästar 0-15 kg och se hur bebisarna reagerade = riktigt postivt!
De fick ha på sig dem och ligga på ryggläge och slappna av medan simläraren höll i en stor spegel så bebisarna fick se själv hur bekvämt det var...
- Dyka OCH simma... Simläraren höll Nicole ca 1-2 meter ifrån mig, magläge, med händerna på höfterna och sen så fick jag säga mitt dyk-kommando så dök Nicole och helt fritt simmade hon helt själv!
Fick beröm från simläraren som var helt chockad att hon rörde på både armar och ben för att komma till mig!

Tro mig, efter mer än 6 timmar efter babysim så är jag fortfarande världens stoltaste mamma som inte kan sluta prata om det och blir så varm inombords att min flicka är duktig

Bjuder på dagens gulligaste bild!
På Nicole såklart ;)


Inga kommentarer: