måndag 16 juli 2012

DRÖM

Kanske har jag bara tänkt för mycket på det här med kön på sistone, önskat alldeles för mycket på att det skall bli en flicka, även om det kanske inte spelar någon större roll på vad det är... Så länge barnet har bra hälsa, 10 fingrar o 10 tår brukar vi säga på kinesiskt ordspråk och det är ju det man hoppas på!

Men tänkte ändå skriva ner det, tills jag vet vad det blir om lite mer än 2 veckor...
Förra månaden så drömde jag om ultraljudet, att vi båda var där och jag bad om ifall hon kunde se mitt barns kön och framför mig så såg jag det ett barn som bara särade på benet och jag själv såg tydligt att det var en flicka (det är väl enkelt o se ifall det är något som sticker ut eller inte liksom...) även om jag inte hörde en bekräftelse från barnmorskan att det faktiskt var en flicka?

Sen senast imorse, så somnade jag igen efter att killen gick till jobbet, trots att jag var klar pigg om att vi alla skulle på en sista minuten resa i Europa och alla var där och plötsligt så födde jag dagen innan, en liten flicka och sprang till flyget genom alla kontroller... Och det konstiga var, min kompis som är en månad före mig i graviditeten hade fortfarande en väldans stor mage men ingen bebis i handen?
Betyder det att mitt kommer way för tidigt?

Pratade om min dröm till min manlige kollega förut, o han trodde på att det betydde att jag skulle få en flicka... eftersom hans ex också drömde om en sådan dröm att det var en flicka som sprang och lekte med henne och sen som sa till henne, vänta bara, du och jag ska leka igen en dag! och det är deras dotter idag! läskigt men så pirrigt roligt!

Inga kommentarer: