onsdag 27 juni 2012

SPJÄLLSÄNG/HÄNGVAGGA?

Fick en sådan föräldrar & barn tidning med mig hem och kollade lite på inspirationer... Det såg så fint ut med en hängvagga något som faktiskt fick mig o ångra litegrann över spjällsängen jag köpte på IKEA häromdagen... (Anledningen till varför jag köpte den var för att självaste spjällsängen gick ner på halva priset) och jag var såklart tvungen till och köpa den, så köpte lyckligtvis spjällsängen för 399:- och den tjocka madrassen för 599:- och den tunnare för 99:- helt sjukt..

Men nu har jag faktiskt grubblat i över 30 min, och la fram lite för och nackdelar, så det blev väl lite såhär....

SPJÄLSÄNG:

*Klassisk
*Enkel
*Kan höjas/sänkas efter hur barnet utvecklar sig

-Dålig åtkomst, när det kommer till städning
-Ser kanske alldeles för VANLIG ut?

HÄNGVAGGA:

*Speciell
*Liten prisskillnad till skillnad ifrån spjällsängen
*Gör rummet större
*Ger möjligheten till ett renare rum då åtkomsten "under" vaggan blir bättre.

-Kan bara användas i några månader (för jag tvekar ju att ha en sovplats hängandes när barnet lärt sig krypa/stå upp?)
-Måste köpa en ny sängplats?


1 kommentar:

Unknown sa...

Det finns en hängvagga med ben som man kan använda längre. Den är lätt att ta med som t.ex. resesäng och är dessutom ekologiskt! Gå in på www.hangvagga.se