tisdag 19 juni 2012

12

Och så fick man lov o kliva in i vecka 12 idag, så underbart det känns, nu har underbara 3 månader gått och det är ca 6 månader kvar innan vi kan ha vårt i famnen både hos mig och Johan.

Också på avtalad tid så gjorde jag min KUB(kombinerat ultraljud och biokemisk screening) test där det innebär att man gör
*blodprov
*ultraljudsundersökning (för att bedöma bredden på den vätskespalt under nackskinnet som barnen har vid den här tiden s.k NUPP-undersökning) källa: vänta barn boken.
*mammans ålder och ev. rökning (OBS! rökning under graviditeten alltså!)


och anledningen till varför man gör sånt är för att kolla hur stor risk det var att barnet hade downs syndrom, hade man under 1 av 200 så var det stor risk, hade man större så hade man inget och oroa sig för och jag hade: 3778 så det kändes skönt och veta att mitt barn har normala hjärtslag, att det är ett barn och inte två... två händer och två fötter och rörde på sig normalt gud som han/hon hoppade! vart faktiskt väldigt rörd när jag kollade in i tvn :'(


Uploaded from the Photobucket iPhone App


jag själv missförstod det hela jag trodde det handlade om hur länge du har rökt hela livet, det var mest min anledning till varför jag tog tillfället i o undersöka mig, som tur var så kostade det inte heller, för vissa ligger det på 1500 kr... men jag fick se min bebis iallafall för första gången! och den känslan var ju bara helt underbar!

nästa undersökning blir i augusti, då man hoppas på att kunna få se om det är pojke eller flicka!

så vare dags för o städa hemma, för ikväll blir det mys med Marie! <3

så tills dess blire lite annat updates, vi har ju bröllop på g och sen hela sommaren, bebis-info och så såklart möhippa & svensexa bilder ska vi slänga upp ;)


Inga kommentarer: